niedziela, 6 lutego 2011

Ciasteczka kokosowe

Uwielbiam proste przepisy. Coś co można przygotować szybciutko ze składników, które zazwyczaj mam w domu. Czasami nachodzi mnie ochota na coś słodkiego, ale nie chce mi się spędzać w kuchni 2 godzin, dlatego kolekcjonuję takie właśnie przepisy. Jednym z nich jest przepis na ciasteczka kokosowe, pochodzący z książki pani Doroty Świątkowskiej "Moje wypieki". Oto tajemna receptura:

- 2 duże jajka
- 140 g cukru pudru
- 200 g wiórków kokosowych

Oddzielam białka od żółtek. Białka ubijam na sztywno. Gdy są już gotowe, dalej ubijając dodaję żółtka i cukier. Gdy wszystko się ładnie połączy wsypuję kokos i mieszam łyżką. Masa będzie dość rzadka - nie należy się tym przejmować. Ja zawsze biorę trochę ciasta łapką i kładę na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Kształty moich ciasteczek są nieregularne, każde jest inne, ale w tym cały ich urok. Piec w temperaturze 170 stopni przez ok. 15 minut. Zdejmować z blachy dopiero po ostudzeniu.

Autorka podaje, że ze składników powinno wyjść ok. 14 dużych kokosanek.

Monika

9 komentarzy:

  1. Mniam, brzmi super, koniecznie będę musiała spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda rewelacyjnie, jutro robię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Monika - witamy na blogu - nareszcie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ania, podobno jesteś na diecie, hehe, a jutro robisz? ;-*

    OdpowiedzUsuń
  5. Monika, no witamy, witamy, nareszcie :)
    I jak się już zabrałaś, to tyle postów, że nie nadążam czytać, hehe :) Cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak, powoli się rozkręcam:) Inspirujecie mnie dziewczyny!

    OdpowiedzUsuń
  7. zrobiłam! jestem na diecie, ale to do bigosu ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Co za przepis, jadłam te Aniowe i normalnie niebo w gębie :) Monia, dzięki za inspiracje!

    OdpowiedzUsuń
  9. Cieszę się:) Proste i genialne - podziękowania za ten przepis wędrują do pani Doroty Świątkowskiej.

    OdpowiedzUsuń