niedziela, 6 lutego 2011

Dorsz i keks :)

Wczoraj odbyło się u mnie małe babskie spotkanie. Oczywiście postanowiłam przygotować coś dobrego do jedzenia. Polotu specjalnie nie miałam, w dodatku wszystko mi z rąk leciało (od miksera począwszy na miskach, na szczęście metalowych, skończywszy). Coś tam jednak wyszło jadalnego, więc poniżej podaję przepisy :)

Dorsz z warzywami w potrawie orientalnej

Składniki:
1 duuuży dorsz
paczka mrożonych warzyw na patelnię z przyprawą orientalną,
to wszystko (pisałam wcześniej, że nie miałam polotu ;) )

Przygotowanie:
Dorsza podzielić na mniejsze części, przyprawić ciut vegetą i jak kto lubi czosnkiem (ja użyłam duuuużo granulowanego). Usmażyć na patelni, a następnie usmażone kawałki przełożyć do naczynia do zapiekania.
Zamrożone warzywa wrzucić na rozgrzany olej na 10-15 min (ja zamiast patelni użyłam woka), na końcu posypać dodaną do paczki przyprawą orientalną i wymieszać. Tak przygotowane przełożyć do naczynia do zapiekania na wyłożone wcześniej kawałki dorsza.
Całość wstawić do nagrzanego na ok.160 st. piekarnika na 10 min.
Gotową potrawę przełożyć na talerze, można posypać tartym serem żółtym, bądź parmezanem.

Keks

Przepis zapożyczyłam z mojego ulubionego blogu kulinarnego http://oliwka-sekretymojejkuchni.bloog.pl/.

Składniki na 1 keks:
 20 dag mąki
4 jaja
10 dag cukru
cukier waniliowy
10 dag masła
20 dag bakalii (dałam kandyzowaną skórkę pomarańczową, żurawinę suszoną, kandyzowany ananas, można dać prażone orzechy laskowe, rodzynki, co kto ma w domu)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
masło i bułka tarta do formy

Masło zmiksować z cukrami i stopniowo dodawać po jednym żółtku. Pianę ubić ze szczyptą soli. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia. Piekarnik rozgrzać od 160 st. Do utartych żółtek dodać bakalie, a następnie dodawać na przemian mąkę oraz ubitą pianę i wymieszać. Przełożyć ciasto do wysmarowanej masłem i oprószonej bułką tartą keksówki i wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec w temperaturze 160oC przez 55-60 minut. Przed wyjęciem z pieca sprawdzić patyczkiem, czy ciasto jest upieczone, patyczek powinien być zupełnie suchy.

 Smacznego!
Aga

1 komentarz:

  1. do tej pory mi się słodko na sercu robi po tych pysznościach, dziewczyny rulezzz :)

    OdpowiedzUsuń