niedziela, 20 lutego 2011

RACUCHY Z BIAŁEGO SERA

Przepis "pożyczyłam" od mojej mamusi :-) Racuchy robiłam pierwszy raz i nie wydają mi się trudne do zrobienia. Zdjęcia znowu nie mam, ale ma Agnieszka :-) Ponownie gorąca prośba, a dziękować będę osobiście.

Składniki:

 1/2 kg twarogu
3 jajka
2 łyżki śmietany 18%
2 łyżki masła
5 łyżek mąki
4 łyżki cukru pudru
cukier waniliowy
1 kg jabłek
sól

Sposób przygotowania:

Do utartych z masłem żółtek dodać ser przekręcony przez maszynkę (ja poszłam na łatwiznę i użyłam zmielony twaróg do serników) i śmietanę. Utrzeć na jednolitą masę. Z białek ubić sztywną pianę, dodać do masy serowej. Mąkę, szczyptę soli, cukier waniliowy wymieszać razem i dodać do masy serowej. Wszystko wymieszać
Jabłka pokroić w plastry (tak jak chciał W. od A.), obtoczyć (wykąpać) w masie i smażyć na oleju.
Usmażone racuchy można posypać cukrem pudrem lub polać słodkim sokiem owocowym.

Smacznego!
Ola

3 komentarze:

  1. Pierwszy raz jadłem takie racuchy . . .
    I na pewno nie ostatni :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też jadłam i smak pamiętam do tej pory :) :) Pycha. Zdjęcie dodałam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mnie te racuchy prześladują, ciągle po nocach słyszę "zrób racuchy i bigos, zrób" - a rano się wypiera :))

    OdpowiedzUsuń