niedziela, 27 lutego 2011

Pasta al pomodoro (na bazie Spaghetti al pomodoro)


Jest to bardzo prosty przepis na pyszny makaron. A jak wiadomo, hołdujemy tutaj prostym przepisom :) Dodam tylko, że jest to przepis na jeden z najprostszych włoskich sosów do makaronu. Zawsze wychodzi, jest sprawdzony i można go modyfikować (na przykład na wersję mięsną).

Składniki:

Porcja na 3-4 osoby (jeśli chcecie na mniej, to po prostu ugotujcie mniej makaronu):
1 cebula
1 puszka pomidorów bez skórki w sosie własnym (bądź około ½ kg świeżych pomidorów)
oliwa z wytłoczyn do smażenia
świeża bazylia (tu optuję za świeżą bądź mrożoną, suszona średnio wychodzi, choć od biedy może być)
3 ząbki czosnku
sól, pieprz
500 g makaronu spaghetti (taki dają Włosi najczęściej, ja daję jaki mam :) )

Przygotowanie:

Makaron gotujemy al dente w osolonej wodzie. Proste.
A teraz sos. Na patelnię wlewamy kilka łyżek oliwy do smażenia (czyli nie z pierwszego tłoczenia), rozgrzewamy, na to wrzucamy pokrojoną cebulę. Czekamy, aż się ładnie zeszkli, dodajemy pomidory z puszki (bądź obrane i pokrojone świeże). Dusimy to wszystko tak, ąby odparowała niepotrzebna ilość soku z pomidorów. Pod koniec dodajemy czosnek (ja wyciskam, ale można pokroić w plasterki), doprawiamy solą i pieprzem. I sos gotowy :) W wersji mięsnej (panowie pewnie wolą) po cebuli a przed pomidorami dodajemy na patelnię mięso mielone i podsmażamy, jak będzie gotowe, to dodajemy pomidory i dalej już tak samo.
Ugotowany makaron polewamy sosem, wierzch posypujemy posiekanymi liści bazylii i startym parmezanem. Ja ostatnio miałam zwykły ser żółty, tylko że starty i uszło :)




Smacznego!
Aga

2 komentarze: