środa, 8 czerwca 2011

Grzybowe risotto

W jednym w second handów mają półkę z książkami za 1 funta... Jak zobaczyłam The Complete Book of vegetarian cooking (Sperling&McFadden) to po prostu nie mogłam tego nie kupić. Wypróbowałam już stamtąd kilka przepisów i muszę przyznać, że wszystko co do tej pory ugotowałam było bardzo udane, włączając w to dzisiejszą kolację. Risotto wyszło kremowe i pełne smaku. Na pewno na stałe zagości w naszym jadłospisie.

Składniki:
  • 2 łyżki oliwy (lub oleju)
  • 250g ryżu do risotto
  • 2 ząbki czosnku, zgniecione
  • 1 cebula
  • 1 papryka czerwona
  • 250g pieczarek
  • 1 litr gorącej wody lub wywaru warzywnego (ja dodałam mniej, bo litr wydawało mi się za dużo i miałam rację)
  • kilka suszonych pomidorów z zalewy
  • tarty ser (najlepiej parmezan, ale ja użyłam innego, żeby się nie zmarnował i też było dobrze)
  • oregano, sól

Jest to danie jednogarnkowe, szybkie i bardzo smaczne. Przepis podaję za książką.

1. Podgrzać oliwę, dodać ryż i na niewielkim ogniu "gotować" przez 5 minut, mieszając co jakiś czas.
2. Dodać czosnek, posiekaną cebulę, pokrojoną paprykę i znowu gotować przez 5 minut, mieszając co chwilę. Dodać pokrojone pieczarki i znowu zostawić na 3-4 minuty.
3. Dodać oregano i wodę. Kiedy zacznie się gotować, zmniejszyć ogień, przykryć garnek i dusić przez ok. 20 minut aż do momentu, gdy ryż jest miękki i wchłonie wodę. Jak już wspomniałam nie dodałam całego litra wody. Wody zawsze można dolać jakby co a gdyby było za dużo to z ryżu zrobi się bezkształtna masa.
4. Dodać pokrojone pomidory i sól. Ser można wymieszać z gorącą potrawą już na talerzu.

Smacznego!
Monika


3 komentarze:

  1. Zrobiłam! Pycha :)
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo się cieszę! Monika

    OdpowiedzUsuń
  3. Zachęca :) Mam zamrożone grzyby, więc spróbuję to zrobić w przyszłym tygodniu :)

    OdpowiedzUsuń