piątek, 17 czerwca 2011

Ciasto owocowe w dwóch odsłonach


Ostatnio dostaliśmy słoik jagód, a że nie bardzo umiem lepić pierogi z jagodami, zrobiłam ciasto. Jagód można było szukać w tym cieście ze świecą, nie mniej jednak znikło ono niemal całkowicie w jeden wieczór :). Dzisiaj zrobiłam to samo ciasto, ale z półksiężycami jabłek. Wyszło pyszne; dla zachęty dodam, że jest niesamowicie proste i zrobienie go zajmuje nie więcej niż 45 minut, z pieczeniem :)

Składniki:
4 jajka
200g mąki
¼ szklanki oleju
¾ szklanki cukru (można mniej jeśli owoce są słodkie i mamy zamiar posypać cukrem pudrem)
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
zapach do ciasta (ja dałam waniliowy)
owoce (wydaje mi się, że można użyć niemal wszystkie; jak wspomniałam, ja póki co eksperymentowałam z jabłkami i jagodami)
tłuszcz do wysmarowania blachy, bułka tarta do posypania

Jajka ubić z cukrem. Dodać 3 łyżki wody, olej, zapach – zmiksować. Dodać mąkę i proszek do pieczenia. Całość znowu zmiksować, przelać na blachę. Na wierzch ułożyć owoce: posypać jagodami lub ułożyć jabłka.

Piec ok. 30 minut w 180 st. Ja piekłam ok. 20 minut na termoobiegu, bo ciasto pięknie rośnie i szybko się rumieni. 

Można posypać cukrem pudrem.
Smacznego!
Ania




4 komentarze:

  1. Wow :) Ślicznie wygląda i pewnie cudnie smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie przepisy lubię najbardziej. Na pewno wypróbuję!
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie upiekłam z rabarbarem :) Pychota! Aga

    OdpowiedzUsuń