sobota, 16 kwietnia 2011

Babeczki na weekend


"Nie mogę się oprzeć babeczkom - po prostu muszę je piec i jeść" - to cytat z książki Nigelli Lawson "Lato w kuchni". Nie będę ukrywać, że ja również wpadłam w to słodkie uzależnienie :) Dzisiaj zapraszam na babeczki Nigelli w dwóch odmianach: cytrynowe (u mnie raczej pomarańczowe) i kakaowe. 

Składniki na babeczki cytrynowe:
250 g mąki
2-3 łyżeczki proszku do pieczenia
250 g masła (ja dałam kostkę czyli 200g)
250 g cukru
4 jajka
1 łyżeczka olejku cytrynowego (ja dałam pomarańczowy :))
2-3 łyżki mleka do związania masy (z reguły daję trochę więcej)

Składniki na babeczki kakaowe:
250 g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
½ łyżeczki sody
175 g cukru
2 łyżki kakao
250 ml mleka
70 ml oleju
łyżeczka esencji waniliowej (dodałam zapach z buteleczki)
1 jajko

Wszystkie składniki wymieszać mikserem. Rozlać do foremek do ¾ wysokości. Piec 20 minut w temp. 180st. Łatwe, prawda? :)

Smacznego!
Ania


1 komentarz: