niedziela, 1 stycznia 2012

Biszkoptowe minibabeczki

Na Sylwestra postanowiłam przygotować jakiś drobny słodycz, bo pomyślałam, że po Świętach wszyscy jesteśmy przejedzeni całą masą łakoci. Zastanawiając się, jaką delikatną słodką przekąskę zrobić poszperałam w sieci i znalazłam przepis na malutkie minibabeczki biszkoptowe. Przepis i wykonanie są bardzo proste i szybkie, można się zmieścić w pół godziny, potem pozostaje tylko czas na dekorację, a to już zależy od naszych umiejętności i weny twórczej :). Jeśli chodzi o przepis, to zainspirowałam się tym: http://kotlet.tv/mini-babeczki-biszkoptowe.

Składniki (na około 24 minibabeczki):

2 jajka
2/3 szklanki cukru pudru
2/3 szklanki mąki pszennej
odrobina olejku waniliowego
2-3 łyżki wody gazowanej

Przygotowanie:

Oddzielamy białko od żółtka. Białka ubijamy „na sztywno”. Następnie dodajemy cukier puder, miksujemy (na najniższych obrotach, aby ciasto nie traciło pulchności), dodajemy olejek waniliowy dla smaku i zapachu, żółtka, a potem po trochu mąkę. Gotowe ciasto nakładamy łyżką do foremek (ja używam formy na 24 babeczki), wyściełanych wcześniej papilotkami. Napełniamy ¾ papilotki. Całość wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200 st. na 10 – 12min. I gotowe!
Po wyjęciu z pieca i wystudzeniu babeczki można dekorować wedle uznania :)

Smacznego!
I szczęśliwego Nowego Roku!
Agnieszka


1 komentarz: